افزایش فروش صنعتی

بازاریابی صنعتی یا مارکتینگ صنعتی، چرخه های تولید را به کار می اندازد و گروه های صنعتی و تولیدی، منابع مستعد خدماتی و مصرف کنندگان صنعتی مختلف را به یکدیگر پیوند می دهد. چه در راستای پیشرفت استارتاپ و چه شرکت صنعتی


مارکتینگ صنعتی، برای توسعه و گسترش کسب و کارهای مختلف در شاخه تولیدات صنعتی و سازه ای اهمیت دارد. اصول این نوع بازاریابی، با تمرکز بر یافتن جامعه هدف صنعتی و شناخت انواع نیازمندی صنعت،  در بخش های گوناگون تولیدات و عرضه و فروش صنعتی کالاهای تجاری که توسط سازمان ها و شرکت های غیر دولتی انجام می شود، تولیدات را رونق می بخشد.


بازاریابی و فروش صنعتی، نه تنها برای صاحبین مشاغل و کسب و کارهای مختلف اهمیت دارد بلکه با ایجاد زمینه و بستر مناسب برای رشد صنعتی و اقتصادی، به گردش سرمایه، رونق تولیدات داخلی، رونق تجارت بین المللی و واردات و صادرات، و در نهایت ورود ارز و کالا به داخل، کمک نموده و بهبود نظام مالی و اقتصادی کشور و وضعیت اقتصادی جامعه را، تضمین می کند.



کیفیت محصول و بازاریابی صنعتی


کیفیت کالاهایی که در بازار برای مصرف کننده نهایی عرضه می شود و نیز قیمت آن، بستگی مستقیم به همکاری قطب های مختلف صنعت در مراحل تولیدی دارد، هزینه های خرید و فروش صنعتی، قیمت نهایی محصول را تعیین می کند. کالاها، خدمات و ابزاری که در بازار صنعتی معامله می شود، متضمن مرغوبیت و کیفیت کالا و محصولات نهایی است.


بنابراین بازاریابی صنعتی، زیربنای بازاریابی تجاری و پیشرفت کسب و کار محسوب می گردد. یکی از اصلی ترین روشهای بازاریابی صنعتی ثبت آگهی صنعتی می باشد.



1



شکل 1: بازاریابی صنعتی، رونق بخش تولیدات صنایع مختلف است.



بازاریابی صنعتی، پشتوانه رونق صنایع


بازاریابی صنعتی یا Industrial Marketing، مانند یک آنزیم و یا یک کاتالیزور، چرخ دنده های تولید و صنعت را، به حرکت درآورده و روند همکاری و ساز و کار ارتباط صنایع با بازار فروش و عرضه را، تسهیل و تسریع می کند. این واحد، مسئولیت شناخت نیازمندی صنعتی در عرصه تولیدات مختلف را بر عهده دارد و نیز باید منابع رفع نیازمندی صنعتی را نیز بیابد و مناسب ترین آن ها را در اختیار صنعت گران و جامعه هدف فروش صنعتی قرار دهد.


با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از سامانه های اینترنتی و امکانات نشر آنلاین، رفته رفته، شیوه های بازاریابی تغییر کرده و گسترش بیشتری یافت و اشکال متنوعی پیدا کرد.


بازاریابی صنعتی به واسطه فروش سازمانی که تحت عنوان بازاریابی B2B، نیز شناخته می شود، نوعی ارتباط تجاری پایاپای را فراهم می کند که در آن کالاها و خدمات مورد نیاز شرکت یا گروه تولیدی توسط شرکت ها و پیمانکاران دیگر، فراهم می شود. در این نوع بازاریابی هم فروشنده و هم خریدار، دو قطب تولید و صنعت هستند، و این یعنی تجارت درون صنایع، بنابراین خریداران در طرح فروش سازمانی، مصرف کننده صرف نبوده و کالای خریداری شده را در مسیر تولیدات ثانویه، صرف می کنند.



2



شکل 2: نیازمندی صنعتی، پل ارتباطی میان بخش های مختلف صنعت است.



آنچه خریدار نهایی و مصرف کننده یک کالا در بازار، می بیند، محصول چندین مرحله تولید است.


امروزه با وجود شیوه های مختلف تولید، دیگر تمام مراحل ساخت یک محصول، در یک گروه و توسط یک شرکت انجام نمی شود، از طرفی، بسیاری از صنعت گران و نیروی ماهر و خلاق، قدرت راه اندازی خط تولید کامل را ندارند و در طرف دیگر، صاحبین صنعت با وجود خط تولید، به نیرو ماهر و خلاق نیاز دارند؛ بنابراین واسطه ای پویا و معتبر با دانش تخصصی و تجربه صنعتی و تجاری، نیاز است تا این دو طرف را با یکدیگر آشنا و متصل کرده و به واسطه همکاری آن ها، کالای نهایی و مصرفی، بازار تامین شود.


فرض کنید، تولید کننده و کشت دهندگان گیاهان، با صنعت نخ و الیاف همکاری می کند و محصول نخ و الیاف، به گروه منسوجات رسیده و سپس محصولات نساجی در گروه های تولیدی مختلف برای محصولات پارچه ای از جمله پوشاک و ... به کار می رود.


بنابراین بازاریابی صنعتی در کنار بازاریابی تجاری، دو نیروی محرکه اصلی رونق صنعت و اقتصاد محسوب می شوند.



فروش سازمانی B2B چه ویژگی هایی دارد؟


فروش سازمانی، نیازمند وجود واحد تصمیم گیری متخصص است که از پس پیچیدگی های این روند برآید، در بازاریابی صنعتی، جایی برای بیان سلیقه و علاقه مندی های شخصی وجود ندارد و همه تمرکز بر شایستگی و تناسب است.




3


شکل 3: فروش سازمانی چیست؟



خریداران و جامعه هدف در بازاریابی صنعتی، بر اساس سود و زیان خود و در راستای منافع صنعتی و اقتصادی تولیداتشان، تامین کیفیت و تضمین اصالت صنایع خود، تصمیم گیری می کنند و بنابراین انتخاب آن ها، منطقی تر و پیچیده تر بوده و در نتیجه گروه بازاریابی صنعتی باید مهارت پیدا کردن نیاز واقعی و اصلی و انتظارات منطقی خریداران را داشته باشد و علاوه بر آن، به عرضه کنندگان مناسب نیز دسترسی بیابد.


همانطور که در دو بخش قبلی مشاهده می شود، پیچیدگی های بازاریابی صنعتی، بخش سوم فروش سازمانی  که همان مرحله خرید است، را نیز شامل می شود. در فرآیند خرید بازاریابی صنعتی، بحث هزینه های کلان، مواد اولیه، ماشین آلات بزرگ و ابزار تولیدی خاص مطرح است و همین موجب می شود فرآیند خرید، حساس تر بوده و به اطلاعات دقیق تری نیاز داشته باشد.



نیازمندی صنعتی پلی میان تولید کنندگان، صنعت گران و صاحبین کسب و کار است.


شرکت ها و گروه های تخصصی فعال در زمینه نیازمندی صنعتی در زمینه های مختلف مانند ساخت و ساز، تاسیسات و ... به صورت آنلاین، با درج آگهی های مربوط به نیازمندی صنعتی در وب سایت و پایگاه های انتشاراتی خود، به پیمانکاران و صنعت گران کمک می کند تا با اطلاع از این نیازمندی ها، جامعه هدف مناسب خود را پیدا کرده و برای همکاری با گروه های تولیدی مختلف که نیاز صنعتی داشته و به پیمانکار و یا صنعت گران برای انجام پروژه های خود نیاز دارند، اقدام کنند.




4


شکل 4: مراحل فروش صنعتی



فروش صنعتی، نیازمند هوش بالا است.


فروش صنعتی و مشاوره فروش، از جمله ارکان مهم در بازاریابی صنعتی است. همانطور که پیش تر عنوان گردید پیچیدگی های موجود در این پروسه، مرحله فروش را نیز، متاثر کرده و نیاز به حضور مشاور فروش تخصصی را مطرح می نماید. فروش صنعتی، به مهارت و هوش فروشندگی نیاز دارد. بهترین مکان برای آموختن این هوش، وبلاگ سامانه اوکی صنعت می باشد و همچنین میتوانید سامانه خود را با کمک راکت شو پیشرفت دهید.


بازاریابی صنعتی برای یافتن فروشنده و خریدار مناسب و نیازمندی صنعتی، به هوشمندی و تکنولوژی به روز احتیاج دارد.



z


شکل 5: عقد قرداد فروش صنعتی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

در فصل سرما با خرابی پکیج خود چه کنیم؟